پیشنمایشهای جدید منتشر شده از بازی DOOM: The Dark Ages شامل موارد شگفتانگیزی هستند، اما هنوز هم برخی نکات باقی مانده که شاید نگران کننده باشند.

بازی DOOM: The Dark Ages در تاریخ ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) امسال برای Xbox Series X/S، PS5 و PC در دسترس خواهد بود، اما در حال حاضر چندین رسانه فرصت تجربه این عنوان را داشته و جزئیات جدیدی را به اشتراک گذاشتاند. این جزئیات شامل اسلحههای جدید، وجود یک مرحله بزرگ جهان باز و ارزیابی بخشهای مربوط به Atlan (ربات جنگی غول پیکر) و سوار شدن بر اژدها است. در این مقاله، ما به شش نکته هیجانانگیز و چهار نکته نگرانکننده خواهیم پرداخت.
حس مبارزه

DOOM: The Dark Ages بسیار سرگرم کننده به نظر میرسد، اما حس سنگینی خاصی که در حرکات Slayer وجود دارد، تغییر بزرگی در سرعت بازی ایجاد کرده است. بنابراین پس از تجربه DOOM Eternal که پر از حرکات آزادانه و آکروباتیک است، شاید نیاز به کمی زمان داشته باشید تا به ریتم جدید بازی عادت کنید. البته، ابزارهایی که در این بازی برای مبارزه وجود دارند به ایجاد تجربهای پر از خشونت و هیجان کمک میکنند و حس موجود در مبارزات سری DOOM را به خوبی انتقال میدهند.
ابزار Shield Saw در این بازی بهترین دوستتان است چون به شما این امکان را میدهد در برابر حملات دشمنان از خود دفاع کنید و از گزند گلولهها در امان بمانید (بسته به رنگ گلولههای دشمن). علاوه بر این، به شما این امکان را میدهد که وارد درگیریها شدید شوید، مسافتهای طولانی و سخت را بپیمایید و به دشمنانتان ضربه بزنید. وقتی این سپر پرتاب میشود تا حدودی مانند سپر کاپیتان آمریکا عمل میکند و دشمنانتان را تکهتکه میکند. اما این تنها گوشهای از قبلیتهای این ابزار جدید است. بازی به خوبی حس قدرت و مقاومت در برابر دشمنان را منتقل میکند و همه اینها با سیستم کنترلی ساده و بدون پیچیدگی انجام میشود.
کشتار باشکوه دشمنان سختتر
اولین نگرانی ما در این بازی مربوط به کشتار باشکوه (Glory Kills) دشمنان است. همانطور که قبلاً تأیید شده است، کشتنهای باشکوه، شما را در یک انیمیشن قفل نمیکنند. حتی یک ضربه عادی نیز میتواند منجر به یک کشتار باشکوه شود و همان مزایا را به همراه داشته باشد. با این حال، id Software دشمنان سختتری را در این بازی طراحی کرده است که با یک حرکت تمام کننده، نمیمیرند و برای کشتن آنها ممکن است چندین بار نیاز به انجام این کار داشته باشید. امیدواریم در این مبارزات مانند یک مسابقه WWE، نیاز به چند حرکت پایانی داشته باشیم تا حریف را از پا دربیاوریم، اما اگر بیش از حد به این موضوع پرداخته شود، ممکن است کسلکننده باشد.
Reaver Chainshot
تنوع اسلحهها در این بازی به لطف اسلحههایی مانند Rail Spike Gun و Skull Crusher شگفتانگیز به نظر میرسد اما شاید جذابترین آنها Reaver Chainshot باشد که اساساً یک توپ متصل به زنجیر نزدیکزن است و سلاحی مرگبار به شما میآید. بهترین ویژگی Reaver Chainshot این است که میتواند دشمنانی که در نزدیکی شما قرار دارند را هم به صورت غیرمستقیم از پا در بیاورد.
دقیق نبودن اسلحهها

اگرچه این سلاحهای جدید شگفتانگیز به نظر میرسند، اما میزان دقت آنها نگران کننده است. وبسایت PCGamesN اشاره کرده که سلاحها در مسافتهای متوسط نیز دقیق نیستند. معمولاً این مشکل در سطوح محدودتر مهم نیست، اما در محیطهای بزرگتر و باز میتواند مشکلساز باشد. علاوه بر این، دشمنان این مشکل را ندارند و قادرند شما را از فواصل دور هدف قرار دهند. به نظر میرسد که id Software با این کار قصد داشته شما را مجبور کند به سمت دشمنان هجوم ببرید تا آنها را نابود کنید. با این حال، با توجه به زمان باقی مانده تا انتشار بازی، این استودیو هنوز هم میتواند تعادل بیشتری در دامنه اثر بخشی سلاحها ایجاد کند تا از اجبار بازیکنان به تجربه بازی در یک سبک خاص جلوگیری کند.
درگیریهای بزرگ و مراحل بزرگتر
امیدواریم در بازی DOOM: The Dark Ages استودیوی id Software بتواند حس حضور در خط مقدم یک جنگ عظیم را به خوبی ایجاد کند. به هر حال، نبردهای قهرمانانه Slayer با شیاطینی که به Argent D’Nur حمله میکنند تا حد زیادی این موضوع را پوشش میدهد.
طبق گزارشهای منتشر شده، به نظر میرسد id Software در این زمینه موفق بوده، به ویژه در نقشههایی مانند Siege که پر از مبارزات مختلف با دشمنان سرسخت هستند (شما باید اول زیردستان آنها را شکست دهید تا بتوانید به خود آنها آسیب بزنید). این بخشها تغییر بزرگی در روند بازی ایجاد میکنند، چرا که از مراحل خطی (که در آن بازیکن باید طبق یک مسیر مشخص حرکت کند) فاصله میگیرند. اگرچه، هنوز هم در بازی DOOM: The Dark Ages مراحل خطی وجود دارند. در حال حاضر مشخص نیست این نوع مراحل که به بازیکنان آزادی بیشتری برای اکتشاف و تعامل با محیط میدهند، چقدر در بازی رایج خواهند بود.
رازها و کشفیات خارج از مسیر معمول
اگر شما عاشق جستوجو در گوشه و کنار مراحل برای پیدا کردن رازها و جمعآوری اشیاء هستید، بازی The Dark Ages میتواند یکی از بهترین تجربههای شما باشد. نکته جالب این است که شما برای ورود به برخی مناطق در مراحل نیمه جهان باز، نیاز به حل معما با استفاده از Shield Saw دارید.
وبسایت IGN در پیشنمایش این بازی به وجود یک بازوی غولپیکر خارج شده از زمین در یک باتلاق اشاره کرده که میتواند یک باسفایت اختیاری باشد. در حالی که همیشه نگرانیهایی در مورد ریتم و روند کلی بازی و اینکه کمپین شاید بیش از حد شلوغ باشد وجود دارد، به نظر میرسد بازی The Dark Ages جوری طراحی شده است که هم رضایت طرفداران کمپینهای تکنفره و هم رضایت بازیکنانی که علاقهمند به کاوش در محیط هستند را به دست بیاورد.
Atlan Mech (ربات جنگی غول پیکر) و سوار شدن بر اژدها

به نظر میرسد id Software تصمیم دارد به جای بخش چندنفره، با افزودن عناصری مانند Atlan و سوار شدن بر اژدها بیشتر روی کمپین تمرکز کند. همانطور که پیشبینی میشد، هر کدام از این ویژگیها ابعاد جدیدی به گیمپلی اضافه میکنند، به ویژه وقتی که شما از دشمنان بالاتر هستید، همهچیز را در مسیر خود نابود و ضربات وحشتناکی به دشمنان غولپیکر وارد میکنید. این ربات جنگی غول پیکر حتی یک اسلحه بزرگ دارد که بسیار کارآمد خواهد بود. به همین ترتیب، احساس هیجانانگیز پرواز با اژدها و مشاهده ابعاد میدان نبرد از بالا هم بسیار جذاب است.
نگرانیها درباره Atlan
در حالی که هیجان اولیه کنترل Atlan غیرقابل انکار است، برخی از کسانی که بازی را تجربه کردند زیاد از مبارزات انجام شده با این ربات غول پیکر راضی نبودند. در مقایسه با مبارزات روی زمین که یک تجربه پرهیجان و بیوقفه بود، VGC نبردهای Atlan را بیشتر شبیه فرصتی برای نفس کشیدن توصیف کرده است. Eurogamer نیز گفته است این نبردها برای مدت طولانی خیلی جذاب نیستند.
پرواز بر روی اژدها
نظر افراد مختلف نسبت به بخش پرواز با اژدها متفاوت است. در ابتدا، این قسمت شاید شبیه به بازی Panzer Dragoon به نظر برسد که به شما اجازه میداد پرواز کنید و کشتیهای عظیم را از بین ببرید. اما در واقعیت، شما باید بر روی برجکها دوربین را قفل کرده، شلیک کنید و در زمان مناسب جاخالی دهید تا آسیب بیشتری وارد شود. اما فرود آمدن روی یک کشتی و مبارزه با دشمنان به صورت پیاده هیجانانگیز به نظر میرسد، به ویژه وقتی که کشتی نابود شود و شما با پریدن به آسمان دوباره روی اژدها فرود بیایید.
با این حال، اگر انتظار دارید چیزی مشابه بازی Crimson Skies و نبردهای هوایی را تجربه کنید، این چیزی نیست که بخشهای پرواز بر روی اژدها ارائه میدهد. اگرچه، Bethesda به PC Gamer گفته است که این بخشها به طور قابل توجهای در نسخه نهایی بهبود خواهند یافت، بنابراین ممکن است تجربه نهایی خیلی روانتر باشد و در آن کمتر به فرار و جاخالی دادن وابسته باشید.
کاتسینهای فراوان

آخرین نکته، فراوانی کاتسینها است که در واقع داستان را پیش میبرند، نه اینکه به طور متناوب ظاهر شوند. وجود بخشهای سینمایی بیشتر خوشحال کننده توصیف شده است، اگرچه باید منتظر بمانیم تا ببینیم روند داستان بازی با توجه به این کاتسینها چگونه پیش میرود و داستان نوشته شده برای آن چقدر هیجانانگیز و تاثیرگذار است.




![[DEMON] [DEMON]](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/195400/1743358345-bpthumb.jpg)

نظرات کاربران