گام بلند ایران برای رسیدن به ماهواره مخابراتی؛ پرتاب موفق ناهید ۲ پس از ۹ سال انتظار
ماهواره ناهید ۲ بهعنوان یکی از پروژههای کلیدی فضایی ایران، با هدف توسعه فناوریهای بومی مخابراتی ساخته شده است؛ ماهوارهای که روند ساخت و طراحی آن سالها زیر نظر متخصصان داخلی و با تمرکز بر خودکفایی فضایی پیش رفته است.
ماهواره ناهید ۲ با موفقیت در مدار ۵۰۰ کیلومتری تزریق شد
سازمان فضایی ایران ساعاتی پس از پرتاب ماهواره ناهید ۲ اعلام کرد: مطابق دادههای دریافتی از پایگاه پرتاب، تزریق ماهواره ناهید۲ با موفقیت در مداری با ارتفاع تقریبی ۵۰۰ کیلومتری انجام گرفت.
از خیام تا ناهید ۲؛ “سایوز روسی” و زنجیره پرتابهای موفق ماهوارههای ایرانی
در سالهای اخیر، پرتابگر سایوز روسی به عنوان سکوی مطمئن و موفقیتآمیز ایران در مسیر توسعه فناوری فضایی بدل شده است. از پرتاب نخستین ماهواره سنجشی «خیام» گرفته تا آخرین موفقیت در ارسال ماهواره مخابراتی «ناهید ۲».
طراحی و ساخت ماهواره “ناهید ۳” در دستور کار قرار گرفت
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: هماکنون نمونه دوم ماهواره ناهید۲ نیز ساخته شده که انشاءالله بهزودی با استفاده از پرتابگر داخلی به مدار خواهد رفت. همچنین طراحی و ساخت نسل بعدی این ماهواره با عنوان «ناهید ۳» با قابلیتهای بالاتر در دستورکار قرار دارد.
دادههای تلهمتری ماهواره ناهید ۲ دریافت شد
نخستین دادههای تلهمتری ماهواره ناهید ۲ در ایستگاه زمینی کنترل ماموریت ماهواره سازمان فضایی ایران دریافت شد.
پخت نان با آرد بلوط؛ راهی برای کاهش نیاز کشور به واردات گندم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به تولید سالانه بیش از ۶ میلیون تن بلوط در این استان گفت: تولید نان با آرد بلوط، میتواند تا ۴ میلیون تن نیاز کشور به گندم را مرتفع کند.
ماهواره مخابراتی ناهید ۲ با پرتابگر سایوز روسی به فضا پرتاب شد
ماهواره ایرانی ناهید ۲ با استفاده از پرتابگر سایوز روسی با موفقیت به فضا پرتاب شد. ماهواره ناهید ۲ یک ماهواره تحقیقاتی و مخابراتی است که به سفارش سازمان فضایی ایران و توسط پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده است.
جزئیات پرتاب ماهواره مخابراتی ناهید ۲
امروز جمعه ۳ مرداد، ماهواره ایرانی ناهید ۲ با استفاده از پرتابگر سایوز روسی با موفقیت به فضا پرتاب شد. ماهواره ناهید ۲ یک ماهواره تحقیقاتی و مخابراتی است که به سفارش سازمان فضایی ایران و توسط پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده است.
ویترین تسنیم شماره ۹۰۲ / «پیرمرد چشم ما بود»
احمد توکلی سیاستمدار صادق و و آزاده کشورمان دار فانی را وداع گفت. تاسیس موسسه دیده بان شفافیت و عدالت در دوره آخر زندگی این سیاستمدار ، نشانه ای از دغدغه ویژه او درباره عدالت است.
ایران صاحب ماهواره مخابراتی شد؛ پرتاب موفق ناهید ۲ پس از ۹ سال انتظار
ماهواره ناهید ۲ بهعنوان یکی از پروژههای کلیدی فضایی ایران، با هدف توسعه فناوریهای بومی مخابراتی ساخته شده است؛ ماهوارهای که روند ساخت و طراحی آن سالها زیر نظر متخصصان داخلی و با تمرکز بر خودکفایی فضایی پیش رفته است.
نمونه دوم ماهواره ناهید ۲ با ماهوارهبر سیمرغ پرتاب میشود
نمونه دوم ماهواره ناهید نیز پس از اتمام مراحل تجمیع و نصب پنلهای خورشیدی آماده پرتاب شده و قرار است در آینده نزدیک با ماهوارهبر ایرانی سیمرغ به فضا پرتاب شود.
کشاورزی تهران ۴۰۰ میلیون مترمکعب کمبود آب دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران میانگین بهرهوری آب کشاورزی در این استان را ۶۲ درصد اعلام کرد و گفت: کشاورزی این استان با کمبود ۴۰۰ میلیون مترمکعبی آب روبروست.