یکی از توسعهدهندگان سابق یوبیسافت (Ubisoft) معتقد است که گیمرها اکنون بیشتر به عناوین خلاقانه مستقل علاقه دارند و آن را به عناوین AAA امروزی ترجیح میدهند.

بازیهای AAA امروزه به زمان بیشتری برای توسعه نیاز دارند و حتی موفقیتهای بزرگ امنیت شغلی را تضمین نمیکنند. از سوی دیگر، شکست بازیهای بزرگ برای تیمهای توسعهدهنده تبعات جبرانناپذیری در پی دارد. این وضعیت فرصت خوبی را برای استودیوهای مستقل ایجاد کرده است. همانطور که یکی از توسعهدهندگان سابق یوبیسافت بیان میکند، صنعت بازی در یک دوراهی قرار دارد.
رسانه VGC اخیراً با دو توسعهدهنده سابق یوبیسافت به نامهای Davide Soliani و Christian Cantamessa را که سابق کار بر روی بازی Mario + Rabbids را در کارنامه خود دارند، مصاحبه کرده است. از سوی دیگر، Christain Cantamessa بر روی عناوین مطرحی مانند Red Dead Redemption کار کرده است و هر دو توسعهدهنده اکنون با یکدیگر روی یک پروژه مستقل همکاری میکنند.
سولیانی پیرامون تاسیس یک استودیو جدید اظهار داشت که صنعت بازی در نقطه جالبی قرار دارد. او تاکید کرد که چگونه سرمایهگذاریهای هنگفت باید در پروژههای مدرن جبران شود و منجر به بیثباتی عناوین AAA میگردد.
سولیانی معتقد است که راه حل میتواند تمرکز بیشتر بر روی عناوین مستقل باشد. او اشاره میکند که بازیکنان بیش از هر زمان دیگری به تجربیات منحصر به فردی که خود را از ترندهای معمولی عناوین AAA جدا میکنند، علاقهمند هستند. در همین راستا، سال گذشته بازی پلتفرمر Astro Bot به عنوان بهترین بازی سال برگزیده شد و جوایز مختلف دیگری را دریافت کرد.
این دو عضو سابق یوبیسافت در حال حاضر روی یک آیپی جدید کار میکنند و فعلا اطلاعات زیادی در مورد پروژه بعدی آنها در دسترس نیست.














نظرات کاربران