0

یوشیدا: Japan Studio به دلیل بازار ضعیف بازی‌های AA تعطیل شد

یوشیدا: Japan Studio به دلیل بازار ضعیف بازی‌های AA تعطیل شد
بازدید 24

شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، مدیر پیشین پلی استیشن، معتقد است که بازار برای بازی‌های سبک Japan Studio سونی واقعاً دشوار شد و این مسئله از دلایل اصلی تعطیلی این استودیو بود.

تبلیغات

یوشیدا که اوایل ۲۰۲۵ پس از ۳۰ سال فعالیت پلی استیشن را ترک کرد، در مصاحبه‌های متعددی درباره دوران حضورش در این شرکت صحبت کرده است. جدیدترین مصاحبه او در پادکست Sacred Symbols PlayStation انجام شده است. وقتی از او درباره تعطیلی Japan Studio پلی استیشن و دیدگاه طرفداران مبنی بر آن سوال شد، یوشیدا گفت که عدم تمرکز سونی روی آی‌پی‌های Japan Studio نتیجه شرایط بازار بوده است.

او اینگونه توضیح داد:

در دوران من، مردم موفقیت‌ها را به نام من می‌نویسند، اما یکی از کارهایی که در آن موفق نبودم، داشتن یک بازی سرویس محور موفق بود و دیگری این بود که نتوانستم بازی‌های فوق‌العاده موفقی در ژاپن بسازم.

وی ادامه داد:

به جز Gran Turismo، ما محصولات عالی زیادی داشتیم، اما بازی‌های موفق در سطح AAA خیر. با گسترش بازی‌های بزرگ، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرد. بازی‌های ایندی این خلا را پر کردند و به نظر می‌رسد که بازار بازی‌های AA ناپدید شده است. بیشتر آی‌پی‌هایی که Japan Studio داشت، در همین دسته بازی‌های کوچک‌تر و AA قرار می‌گرفتند و بازار برای این نوع بازی‌ها واقعاً دشوار شد. برای مثال، پس از Gravity Rush 2، [کارگردان بازی، کیچیرو تویوما (Keiichiro Toyama)] سعی کرد یک مفهوم جدید ارائه دهد، اما نتوانستیم هیچ‌یک از ایده‌های جدید او را تایید کنیم، حتی با این که واقعاً جالب بودند.

یوشیدا: Japan Studio به دلیل بازار ضعیف بازی‌های AA تعطیل شد - گیمفا

یوشیدا در مورد آقای تویاما توضیح داد:

در ذهنم به یاد دارم که پروژه او شبیه به چیزی بود که شرکت از آن حمایت نمی‌کرد. کمپانی به دنبال عناوین AAA بود و ما واقعاً برای توسعه این بازی مشکل داشتیم. بنابراین، وقتی Japan Studio تعطیل و او مستقل شد، توانست Slitterhead را بسازد و منتشر کند.

یوشیدا همچنین به بازی Ratatan که دنباله معنوی Patapon محسوب می‌شود اشاره کرد و گفت که اینگونه بازی‌ها همان آثاری هستند که سونی در حال حاضر نمی‌سازد، اما میراث Japan Studio را ادامه می‌دهند.

سونی در آوریل ۲۰۲۱ استودیوی Japan Studio را تعطیل کرد و اکثریت قریب به اتفاق کارکنان آن اخراج شدند. این استودیوی نمادین، بازی‌هایی مانند Ape Escape ،Gravity Rush و Knack را ساخته بود.

Cambyses The Thirdarminعبدالفقدان انتزاعیGOD OF WAR 3آنارشیست

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید