متاسفانه بهتازگی اعلام شد که شرکت Warner Bros تصمیم گرفته بازی در دست توسعه Wonder Woman را لغو و استودیوی سازنده آن، یعنی Monolith Productions را تعطیل کند. خبر بسته شدن این استودیو نسبتاً شوکهکننده بود اما سرنوشت بازی Wonder Woman غیرقابل پیشبنیی به نظر نمیرسید. زیرا از زمان معرفی آن در سال ۲۰۲۱، گزارشهای متعددی درباره مشکلات روند توسعه این بازی منتشر شده بود.

قبل از لغو بازی، اطلاعات زیادی از آن نداشتیم، اما میدانستیم که قرار بود از سیستم Nemesis استفاده کند، ویژگی نوآورانهای که اولین بار در بازی Middle-earth: Shadow of Mordor معرفی شد. این سیستم یک ویژگی جذاب بود که بسیاری از توسعهدهندگان میتوانستند آن را با تغییرات و اصلاحات خود در بازیهایشان به کار ببرند.
با لغو بازی Wonder Woman و تعطیلی Monolith، سوالاتی مطرح شد که آیا دوباره شاهد استفاده از سیستم Nemesis خواهیم بود یا خیر و آیا دیگر توسعهدهندگان میتوانند از این سیستم در بازیهای خود استفاده کنند. متاسفانه حتی اگر احتمال استفاده از این سیستم در بازیهای دیگر کم باشد، Warner Bros هنوز آن را تحت سلطه خود دارد.
چرا که اگر Warner Bros هزینههای مرتبط با ثبت اختراع را پرداخت کند، حتی حالا که Monolith Productions در حال بسته شدن است، میتواند این اختراع را تا سال ۲۰۳۶ نگه دارد. با توجه به این که این روزها بازیها زمان زیادی برای توسعه نیاز دارند، احتمالاً تنها یک بازی که از سیستم Nemesis استفاده میکند تا آن تاریخ انقضای این حق اختراع عرضه خواهد شد، و این تنها در صورتی است که استودیویی زیر نظر Warner Bros تصمیم به استفاده از آن بگیرد. این شرکت ممکن است برای ده سال آینده سیستم Nemesis را همچنان بسته نگه دارد و هیچ استفادهای از آن نکند، که این موضوع برای همچین فناوری نوآورانهای واقعاً تاسفبار است. در هر صورت امیدواریم بازی جدید Batman که شایعه شده توسط Rocksteady در دست توسعه است، به نوعی از این سیستم استفاده کند.













نظرات کاربران