0

یوشیدا: هزینه‌ ساخت بازی‌های پلی استیشن هر نسل دو برابر می‌شود

یوشیدا: هزینه‌ ساخت بازی‌های پلی استیشن هر نسل دو برابر می‌شود
بازدید 18

به گفته مدیر سابق بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment)، هزینه‌ توسعه و ساخت‌ بازی‌‌ها در هر نسل از کنسول‌های پلی استیشن، حداقل دو برابر نسل قبل می‌شود و او در زمان مدیریت خود، قادر به مهار این هزینه‌ها نبود.

تبلیغات

در مصاحبه‌ای با وب‌سایت ژاپنی Impress، به توضیح علت افزایش نجومی و بی‌سابقه هزینه تولید و انتشار بازی‌های ویدیویی در سال‌های اخیر پرداخت. او در این مصاحبه گفت:

به عنوان رأس هرم توسعه بازی برای پلی استیشن، همواره توسط مدیران از من پرسیده می‌شد که «هزینه ساخت و توسعه بازی‌ها برای پلتفرم‌های بعدی، چه مقدار افزایش پیدا خواهد کرد؟». من نیز معمولاً در پاسخ می‌گفتم «نه، من تمام تلاش خود را خواهم کرد تا این هزینه‌ها افزایش پیدا نکنند». اما واقعیت این است که به عنوان خالق یک بازی، اگر چیزهایی که می‌توانید انجام دهید [به دلیل پیشرفت تکنولوژی] افزایش پیدا کند، شما حتماً آن را انجام خواهید داد.

او در ادامه، افزود که رقابت با دیگر توسعه‌دهندگان نیز از دلایل افزایش هزینه توسعه بازی‌ها نسبت به نسل‌های قبلی است:

همچنین، حس رقابت قدرتمندی در این صنعت وجود دارد. زمانی که می‌بینیم یک استودیوی دیگر، چیزی را منتشر می‌کند، ما نیز با خود می‌گویم «باشه، پس ما هم باید تا این حد پیشرفت کنیم».

او در نهایت، با اشاره به بودجه‌های باورنکردنی عناوین فعلی، گفت:

من در زمان مدیریت خود، قادر به جلوگیری از این اتفاق و افزایش هزینه‌ها نبودم.

در سال گذشته نیز، شان لیدن (Shawn Layden)، مدیر سابق پلی استیشن، در رابطه با این موضوع این چنین گفته بود:

هر نسل، دو برابر بیشتر از نسل قبل برای ساخت بازی به بودجه نیاز دارد. اگر در زمان پلی استیشن ۱، به حداقل حدود یک میلیون دلار برای توسعه یک بازی نیاز داشتید، این عدد به ۲، ۴ و بعد از آن ۱۶ میلیون دلار افزایش پیدا کرد. نسل پلی استیشن ۴ که بیشترین ارتباط را با آن داشتم، برای حضور در میان بهترین‌ها، به حداقل ۱۵۰ میلیون دلار بودجه، بدون در نظر گرفتن تبلیغات، تنها برای یک بازی نیاز داشتیم. با این تفاسیر، در اواخر نسل پلی استیشن ۵، هزینه و بودجه ساخت بازی‌ها، به ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

شان لیدن در نهایت، پیش‌بینی کرده بود که همان‌گونه که در قرن ۱۸ام، اروپایی‌ها به دلیل هزینه‌های زیاد ساخت کلیساهای عظیم، به ساخت کلیساهای کوچک روی آوردند، به زودی صنعت بازی نیز به «محدودیتی در وسعت و بزرگی خود» خواهد رسید.

Alirezaبهزاد سالمیSEGA.STREETSboy gamerBenyamin𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥PoseidonjokerFabulous Slayerammar_iraqiMehrdadوحید سلطانی[DEMON]Max22

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید