به گزارش خبرآنلاین، به نقل از زومیت، این اقدام پس از آن صورت میگیرد که در چند روز گذشته، شماری از کاربران از افزایش قیمت بستههای اینترنتی و هزینه مکالمات شکایت کردند، در شبکههای اجتماعی هم کارزار اعتراضی راه انداختند و آنها با شعار «شبکههای مخابراتی دزد هستند» خواستار کنترل قیمتها شدند. بر اساس گزارش رسانهها قیمت بستههای اینترنتی در روزهای اخیر بهطور میانگین حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و در مقایسه با گذشته، قیمت هر گیگابایت اینترنت بیش از ۲۰ افغانی افزایش داشته بود.
عنایتالله الکوزی، سخنگوی وزارت مخابرات حکومت طالبان در یک پیام ویدیویی که در صفحه ایکس خود منتشر کرده، گفته است که اداره تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) روز پنجشنبه با نمایندگان شرکتهای مخابراتی دیدار داشته و به آنها دستور العملهای خاصی را در مورد قیمت بستههای اینترنتی و تلفنی و همچنین کیفیت خدمات داده است.
این افزایش قیمت در حالی تصویب شده بود که پیش از این کاربران افغانستانی از گران و بیکیفیت بودن اینترنت شکایت داشتند. برای مثال، این یک آگهی اینترنت مخابرات در اینستاگرام است که ۶۰۰ گیگابایت اینترنت را به قیمت ۳ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان میفروشد.
۵۸۵۸
نظرات کاربران