کریگ دانکن (Craig Duncan)، رئیس بخش استودیوهای بازیسازی ایکس باکس (Xbox Game Studios)، استراتژی انتشار چند پلتفرمی مایکروسافت را رویکردی برد-برد برای بازیکنان و توسعهدهندگان توصیف کرده است.

در سال گذشته، چندین بازی که پیشتر انحصاری ایکس باکس بودند، برای پلی استیشن ۵ و نینتندو سوییچ منتشر شدند، از جمله Sea of Thieves، عنوانی که دانکن در زمان مدیریت استودیوی Rare روی آن نظارت داشت.
وی در جدیدترین پادکست رسمی ایکس باکس درباره این رویکرد مایکروسافت و تاثیر آن بر جامعه بازیکنان صحبت کرد:
فکر میکنم این اتفاق هم برای بازیکنان و هم برای استودیوهای ما عالی است. استودیوهای ما بازیهای فوقالعادهای میسازند و ما میخواهیم این آثار به گستردهترین جامعه ممکن از بازیکنان برسند.
موج انتشار چند پلتفرمی انحصاریهای ایکس باکس با عناوینی همچون Pentiment ،Hi-Fi Rush ،Sea of Thieves و Grounded آغاز شد و در ادامه، شاهد معرفی عناوینی چون Age of Mythology: Retold ،Age of Empires II: Definitive Edition و Forza Horizon 5 برای پلی استیشن ۵ بودیم.
دانکن در ادامه صحبتهایش گفت:
این اتفاق به نفع بازیکنان است. هر سازندهای دوست دارد بازیاش به دست بیشترین تعداد ممکن از بازیکنان برسد و من خوشحالم که این فرصت را فراهم کردهایم.
فیل اسپنسر، مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت، رسماً تاکید کرد که هیچ بازی انحصاری ایکس باکس از احتمال انتشار روی پلتفرمهای دیگر مستثنی نیست. بر اساس گزارشهای اخیر، احتمالاً Hellblade 2 یکی از بازیهای بعدی ایکس باکس خواهد بود که راهی کنسول نسل نهمی سونی میشود.








نظرات کاربران