0

طالبان استفاده از گوشی‌های هوشمند را ممنوع کرد

طالبان استفاده از گوشی‌های هوشمند را ممنوع کرد
بازدید 10

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از شهرسخت‌افزار، دادگاه عالی این کشور در نامه‌ای رسمی به دادگاه‌های نظامی در سراسر افغانستان اعلام کرده که این ممنوعیت شامل نیروهای نظامی و غیرنظامی طالبان و همچنین کارمندان ادارات دولتی می‌شود.

در این دستور همچنین تأکید شده افرادی که از این حکم سرپیچی کنند، تحت برخورد «قانونی و شرعی» قرار خواهند گرفت. در بخش دیگری از این فرمان، وزارت دادگستری طالبان آن را به رؤسای دادگاه‌های نظامی در هشت منطقه کشور ابلاغ کرده و فرماندهان پلیس و مسئولان دستگاه‌های اطلاعاتی نیز موظف به اجرای دقیق آن شده‌اند.

همچنین کارمندان دادگاه‌های نظامی مأموریت دارند بر اجرای کامل این ممنوعیت در میان کارمندان دولتی نظارت کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که برای اجرای این دستور، یک سیستم نظارتی گسترده نیز ایجاد شده که شامل ثبت اطلاعات افراد تحت نظر، موقعیت شغلی، محل کار، شرکت مخابراتی و شماره تلفن آن‌هاست. 

هرچند ماهیت دقیق مجازات‌های در نظر گرفته شده برای متخلفان اعلام نشده، اما منابع خبری تأکید دارند که این تصمیم با سخت‌گیری بالا در حال اجراست و حتی گزارش‌هایی از جمع‌آوری و شکستن گوشی‌های هوشمند در برخی مناطق نیز منتشر شده است.

این ممنوعیت در ادامه سیاست‌های پیشین طالبان در محدودسازی استفاده از فناوری‌های ارتباطی اتخاذ شده است؛ سیاستی که پیش‌تر نیز در برخی مدارس و دانشگاه‌های افغانستان اعمال شده بود.

۵۸۵۸

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید